Thursday, February 17, 2011

Dangerous Zone !!!!

Oh no my BMI now has exceeded 25, that means I'm overweight. Saya sangat risau, sebab the more I refrain myself from eating too much, lagi saya semakin nak makan. I wonder why most friends yang further study, semua jadi slim. When I asked them, they answer was we were too stress and busy to even think about food. But, I'm on the opposite side, lagi saya stress lagi saya nak makan.huwaaaa (mode menangis meraung-raung)
After brainstorming, I came up with few options;
1. pegi slimming center
I did enroll to one slimming program in early 2008, right before I'm pregnant with no. 2 and managed to lose 10 kgs in 2 months time, amazing kan. But it cost me a bomb...
2. Diet supplement - herbalife dan yang sewaktu dengannya
Pernah cuba makan herbalife dan yang seangkatan dengannya, tapi agak kurang berjaya sebab despite taking the supplement which they claim boleh buat kita kenyang, saya masih makan dalam kuantiti yang sama..sigh
3. Exercise plus balance diet
I think this would be the safest way to reduce weight but kena disiplin. Untuk exercise ni pulak kan, ade few choices jugak I either buy an exercise machine contohnye cam treadmill or enroll gym membership. Tapikan again, saya ini memang sangat tidak konsisten..so kalau saya beli treadmill and hoping that I'll use it on everyday basis mesti dalam masa tak sampai sebulan treadmill tu akan jadi gajah putih kat umah, ataupun lebih baik jadi penghuni stor. Tapi untuk enroll gym membership pulak, the nearest gym yg saya rasa mcm ok adelah Fitness First di IOI mall Puchong, jauh jugak kan nak travel from Kajang to Puchong..FYI Fitness First launch few programmes macam the biggest loser (at this moment I don't need this), lose it program (ni untuk orang yang nak turunkan 5-10kg, which is applicable to me) dan ade macam-macam program lagi..
And still thinking which would be the best option for me....

No comments:

Post a Comment