Sunday, February 7, 2010

Air bersih?

Photobucket
Photo taken from here.

Lately,anak-anak saya selalu kurang sihat especially kakak. Kakak is very prone to flu, cough and phlegm,so bila dah flu berlanjutan agak lama, more than 5 days maka middle ear infection pun akan menjelma. Bila middle ear infection sudah menyerang, maka haruslah kakak makan antibiotic. This happen very frequent, almost every two weeks. Adik's immune system is bit stronger than kakak,but bila teman sepermainan selalu tak sihat sedikit sebanyak akan berjangkit ke adik.

I'm at my wits end, dah tak tau nak buat mcm mana..Multivitamin sudah diberi, vitamin C juga saya bagi, scotts emulsion pun saya bagi jugak, susu kakak pun sudah saya tukar from dutch lady to Dumex Mamil. A friend of mine suggested if I could install a water filter, maybe ini boleh kurangkan frequency kakak infected by flu dan yang sewaktu dengannya.

Since I'm staying in an apartment, it would be impossible to install an outdoor water filter so the best option would be an indoor filter (maksud saya filter yang diletakkan di dapur). After doing some research and reading reviews, I decided to get the Bioaura from Hai-O... But I bought it at bargain price from Mudah. At first I was contemplating between this brand and Bio-Pure from Elken. Both filter size are 0.01 nano. I chose Bioaura since it is cheaper (kalo dibandingkan ngan Bio Pure). I hope this big investment will work....Mama nak anak-anak mama sihat...

No comments:

Post a Comment