Tuesday, February 9, 2010

Belajarlah untuk bersyukur

Today, on my way back from office hubby and I dropped by at Yus restaurant to have early dinner. While enjoying my food (roti sardin), one man came. Lelaki ini jual macam-macam jenis kerepek. What is so significant bout this one man????

Kulit lelaki ini dah hitam legam dek kerana panas matahari berjalan merata tempat setiap hari untuk pastikan kerepeknya habis dijual..Bukan niat saya untuk menghina lelaki ini, tapi saya sangat kagum dengan semangatnya. Hati saya tersentuh, melihat how people struggle to survive. Mata saya bergenang....

Saya berasa sangat bertuah, kerana saya tidak perlu bersusah payah seperti lelaki ini untuk hidup...Kalau nak dibandingkan dengan lelaki ini,kerja saya jauh lebih mudah. I'm not supposed to complain about my job. Saya bersyukur dengan apa yang saya ada.......

No comments:

Post a Comment