Thursday, August 5, 2010

Kek Kukus Coklat

Thanks K Ina...resepi ni saya cilok dari blog akak,saya copy paste resepinya disini ya

1 cawan tepung gandum*
1 cawan serbuk koko (saya guna van houten)*
1 cawan susu cair (saya guna brand Ideal)*
1 cawan susu pekat manis (saya guna F&N)*
1 cawan gula*
1 cawan minyak masak (saya tukar dgn 1/2 buttercup di cairkan)
garam (yg ni saya lupe nak bubuh)
3 biji telur

cara-caranya:
1. Gaulkan bahan yang bertanda * dlm periuk.
2. Masukkan butter dan telur (telur pukul sikit je, guna whisker)
3. Panaskan atas api perlahan,kemudian tuang dalam doh dan kukus selama lebih kurang 45 minit..

Memang serius,senang giler nak buat and super fast.Kek ni ready in less than an hour. Sedapppppppppppppppppppppp!!!!!!!!

Photobucket

Baru keluar dari pengukus..sangat gebusssssssss


Photobucket
Cengginilah rupenye bile dipotong

4 comments:

  1. senang sangat kan..kan..kan...bygkan kalo kita hias ngan melted choc ke, choc ganache ke..lagi tangkap leleh

    ReplyDelete
  2. hehehehe maray, aku suka satu resepi dari forum cari, resepi kek kukus zaiima. lebih kurang sama kot dgn resepi ni. tapi zaiima tu bukan aku yer. aku guna id lain disitu. ;)

    ReplyDelete
  3. k ina - tulah ku pun cam terfikir nak letak melted choc on top..pastu tabur kan chocolate rice ke kan..or yg calourful tu..

    mot - finally,ko dah boleh mengomen...ehhh wondering ko guna id ape kat cari?nanti boleh kasih kat aku resepi tu boleh ku compare kan..

    ReplyDelete
  4. wah cara kte hampir sama..tp sy last sekali letak air panas yg betul2 panas..

    ReplyDelete